14.12.04

De gouden naald

Twee jaar geleden kocht ik een jas, een dure jas van een mooi merk. Afgelopen weekend vond ik de jas en ik keek naar de jas. Ik had de jas weggemoffeld op zolder in een doos. Ik was de jas niet trouw geweest en had al veel andere jassen gekocht. Ik keek naar de jas en trok de jas aan. Het model stond me niet meer aan dus fietste ik maandag naar de stad. Naar de man die kleding repareren kan. Ik trok de jas aan in zijn winkeltje en hij bekeek de jas met vakmansogen, twee spelden in z'n mond en een krijtje in zijn hand. Hij krijtte op mijn jas. Ik stond erbij en keek ernaar. Hij zette wat klemmetjes her en der, wees me de spiegel en vroeg me wat ik er van vond.
Het was goed, de jas is weer een jas die ik dragen wil, perfect op maat.

2 opmerkingen:

iDarkDesign zei

Ik moet dat ook doen, Met die gave broek die ik 6 maten te groot heb gekocht... maar ik weet hier in Amsterdam geen naaistertjes.....

Misschien toch maar in Nijkerk gaan!

ploenk zei

Ja? Kan dat? Wow, das handig!
Je had een foto van voor en na moeten maken, en dan voor photoshop gebruiken ;)