8.4.05

Oude liefde roest niet

Zoals Froukiwi eerder al eens meldde: ook lievelingsspijkerbroeken gaan kapot. Mijn schatje vertoonde al een jaar ernstige slijtageplekken. Uit angst voor wat komen ging probeerde ik hem zo min mogelijk te dragen, maar dat lukte niet, want lievelingsspijkerbroeken houd je het liefst 24/7 aan. De slijtageplek werd een scheur en de scheur werd een gapend gat. Met liefde gaf ik de broek een speciale plaats in mijn kast, maar vergeten deed ik hem nooit. Maanden lag hij daar. Vandaag, 8 april hield ik het niet meer en trok ik hem weer aan. Voorzichtig met het rechter been langs dat gat. Sommigen vinden een kapotte spijkerbroek stoer, sexy of 'gaaf', anderen vinden het armoedig, stom of 'gaaf'. Mij kan het niks schelen en dat is geen onverschilligheid dat is liefde.

6 opmerkingen:

Froukiwi zei

Zo is het maar net.

iDarkDesign zei

Moos, je bent een kei! Er is inderdaad niets zo lekker als je lievelings spijkerbroek. De echte denim! Maar hoe zit het nou als je meerdere lievelingsspijkerbroeken hebt? Heb je dan gewoon mazzel, of moet je echt gaan kiezen?

moos zei

Dat is echt onwijze mazzel ja. Weetje wat het is Rein? Als je een echte lievelings spijkerbroek hebt dan denk je er niet eens over om een andere te kopen.

iDarkDesign zei

Maar je koopt toch ook niet een andere lievelingsbroek, je koopt een andere broek. Die kan dan opeens toch ook je lievelingsbroek worden?

Froukiwi zei

Heel herkenbaar Moos, vooral het 'zo min mogelijk aantrekken'. Ik heb inmiddels al een nieuwe spijkerbroek aangeschaft, maar mijn oude is nog steeds niet helemaal kapot. Er zit een EMORM dunne plek op mijn bovenbeen en ik durf de broek bijna niet meer aan te trekken uit angst dat het een scheur wordt. Ik moet zeggen Moos, ik heb bewondering voor je lef.

Froukiwi zei

En twee lievelingsbroeken, daar heb ik eigenlijk ook nog nooit van gehoord nee.