11.3.04

Wel welletjes

Het is wel weer welletjes vandaag.
...Welletjes...welletjes...wie verzint zo'n woord eigenlijk?
Hagelslag is ook zo'n woord dat helemaal nergens op
gebaseerd is. Ik kan er niks mee. Ja nu kun je denken, alle
woorden slaan eigenlijk misschien wel nergens op, maar
we moesten toch iets verzinnen met z'n allen. Waarom
noemen we zo'n wit ding in de lucht een wolk? Klinkt
dat lekker ofzo? Met kleuren net zo. Rood had net zo
goed geel kunnen heten en blauw had wel groen kunnen zijn.
Ik ben benieuwd hoe Adam en Eva dat deden. Als ik de
bijbel mag geloven waren zij zo met z'n twee de eerste op
deze aarde. Wisten zij al dat groen groen was? Zei Adam
tegen Eef; hee Eefje zou jij een hap van deze peer lusten?
Terwijl wij nu weten dat Adam een appel bedoelde?

Ik raak er vreselijk van in de war.
Ik duikel m'n bed in.

Geen opmerkingen: