9.4.04

Katten1

Loggen over je kat is waarschijnlijk wel het makkelijkste en
meest vervelende wat er is. Alle baasjes kunnen, met gemak,
uren over hun beessie kletsen: 'want o 't is zo'n gek beest'.
Is de Tv van je buurvrouw nog wel eens mooier en de huidige
vriendin van je ex knapper, je kat is altijd de leukste.

Wij hebben ook een kat. Olle. Er zijn een hoop katten in de buurt
die sprekend op hem lijken. Ik ben er iets schichtig van geworden.
Het volgende scenario zie ik steeds voor me. Ik lig er wakker van.

Moos: Olle? (in de zin van: jij hier? immers hij is
vaker buiten aan het zieken met z'n vrienden dan dat ie bij
mij op schoot klimt)
'Olle': Olle?? Nee?! Rakker

Voor ik Rakker, vol afschuw, van mn schoot af kan duwen (ik houd
niet van katten van andere mensen, die kijken zo dom) kijkt hij
me op zo'n beduuste manier aan en zegt: Anne-Beth?

Geen opmerkingen: