13.5.04

Druiventakjes

Dat je als je rozijntjes eet, soms een keer een op een druiventakje bijt is tot daar aan toe, maar wanneer ik tot drie keer toe zo'n druiventakje in mn chocoladerozijnen vind is voor mij de druiventakjesmaat vol. Bah. Achterop het zakje staat LET OP: kleine kinderen kunnen zich verslikken in rozijnen. Van mij mag deze waarschuwing iets aangescherpt worden. LET OP: kleine en grote mensen kunnen stikken in de druiventakjes die wegens onzorgvuldigheid in sommigen der chocorozijnen voorkomen.
En dan ook nog opscheppen op dat zakje met het feit (?) dat dit Super Select product met de meeste zorg is uitgekozen door Neerlands beste kruideniers. Aan mijn hoela. Plaatsvervangende schaamte voor onze "beste kruideniers" overvalt me. Wat zouden buitenlanders wel niet denken van ons wanneer ze voor de derde keer een druiventakje uit hun keel moeten vissen. Ik zou me kapot generen als ik ernaast zat en zou moeten toekijken hoe zo iemand, zorgvuldig zwijgend en met de ogen rollend, de druiventakjes uit zijn mond zou halen en op tafel zou leggen.


Geen opmerkingen: