13.8.04

'Citius, Altius, Fortius'

Ik werd echt ontzettend emotioneel van de opening van de Olympische Spelen vanavond. Ik kan er gewoon niet tegen, al die mensen, die muziek, die mooie kleding, maar vooral ook het idee dat mensen over de hele wereld naar dezelfde beelden kijken als ik. Mensen uit landen waar ik nooit eerder van gehoord heb; Togo, Equat Guinnee, Tadzjikistan, Vanuatu, Tonga, hebben gekeken vanuit hun hut, krot of villa.
Wat ik me afvraag is of bijvoorbeeld een Bin Laden ook zit te kijken. Roept hij hard boe wanneer de Amerikaanse ploeg het stadion binnenloopt en begint hij te juichen wanneer de Afghaanse afgevaardigden binnenkomen? Of kijkt hij helemaal niet, onwetend wat er zich in Athene afspeelt, en rekt en strekt hij zelf zijn wat stramme benen achter in zijn grot.

1 opmerking:

Froukiwi zei

Om je even een hart onder de riem te steken, Moos: ik werd er ook emotioneel van. En dat terwijl ik slechts de samenvatting van het RTL nieuws keek.