24.8.04

De brievenbus

Nu ik het toch over post heb wil ik het ook even over de brievenbus zelf hebben. Wij hebben thuis gewoon een saaie, in de deur uitgehakte standaard gleuf.
Het meest idyllische lijkt mij een brievenbus die tien meter van het huis staat. Dit is meestal alleen weggelegd voor mensen met een riant huis inclusief oprit. Mijn oma heeft zo'n riant huis met oprijlaan. De groene brievenbus staat aan de rand van de weg, vijftien meter van het huis. Het enige probleem is, dat wanneer je binnen aan een kop thee zit te nippen, niks hoort klepperen. Hoewel ik dit zeer zeker als een gebrek ervaar, wordt voor mij de romantiek van de post er niet minder op. Een paar keer op en neer naar de brievenbus sloffen maakt de inhoud misschien wel extra idyllisch en spannend.

Geen opmerkingen: