3.6.09

Verkooptalent


Soms is het leuk om je oude meuk op marktplaats te zetten, omdat het in de weg staat, omdat je je verveeld of omdat je zin hebt in wat cash. Het eerste product dat ik (jaren geleden) op marktplaats zette was mijn roestige laptop. Het was zo'n clamshell van apple, die MOEST ik een keer hebben, maar zoals dat gaat met computers was ie na een paar jaar waardeloos traag en, ik zeg het maar eerlijk, best wel kut. 'Nog geen 100 euro waard', zei mijn broer die dr verstand van heeft. Ik plaatste het geval met een mooie foto op marktplaats en vroeg zonder blikken of blozen 250€, wie niet waagt die niet wint dacht ik nog. Diezelfde avond belde er een man, zo te horen eentje uit Marokko of Turkije (je hoort het toch hè) : 'meizje jij hebt laptop? waar woon je? ik kom er nu aan'. Ik hing op, geen opdringerige mannen in mijn huis. De volgende dag belde er een vrindelijke jongen, een tukker (dat hoor je ook). Hij wilde de laptop voor zijn vriend kopen, 'of je er ook op kon internetten'. Dûh! zei ik en daarop kwam de tukker naar Amersfoort. Hij installeerde zich achter mijn kleine tafeltje, rammelde wat op de laptop en gaf me toen 250 euro. De volgende dag belde hij op dat de laptop toch wel veel lawaai maakte, of hij hem nog kon terug brengen. Ik deed even alsof ik nadacht (en dat deed ik verdomd goed vond ik zelf), ik liet even een stilte vallen, zei een keer hmmm en zei toen op mn allervastberadenst: NEE. Soms moet je hard zijn.
Zojuist heb ik een een grote, lelijke spiegel met een afzichtelijke sierlijst van de Xenos verkocht. Winkelprijs € 24.95, nu bij Moos Marktplaats Shop slechts 35 euro. Ze was er reuze blij mee.

Ik geloof daadwerkelijk dat ik een nieuw talent bij mezelf heb ontdekt. Toch nog!

1 opmerking:

Froukiwi zei

Haha, prachtig!