25.11.04

Aangeboren of aangeleerd?

- prutspoetsers versus nette poetsers -
Als ik mijn tanden poets druipt het schuim langs mn kin, langs mn handen en op mn trui. Sommige mensen zullen deze ervaring met mij delen, anderen zullen denken wat doen zij met hun tandenborstel wat ik niet doe? Laten zij hun mond als een dweil openhangen? Poetsen zij hard en onnauwkeurig wild?
Niks van dat alles nette poetsers. Ik ben er eens op gaan letten en heb mijn poetsende familieleden een tijdje geobserveerd. Twee van mijn 5 familieleden bleken net zulke poetsprutsers te zijn als ik. Bij de overige drie druppelde geen druppel schuim waar schuim niet hoort te druppelen. Alle vijf hielden de mond tijdens het poetsen zo goed en zo kwaad als het ging gesloten en alle vijf gebruikten ongeveer dezelfde hoeveelheid pasta van hetzelfde merk (sommige merken schuimen aanzienlijk meer dan andere merken). Ik concludeer hier uit dat het al dan niet netjes poetsen van den tanden een genetisch bepaalde eigenschap is en dus aangeboren. AMEN.

1 opmerking:

Kaneel zei

Moos ik poets ook als een prutser. Altijd al gedaan. Dr is niets aan te doen.

De manier waarop jij humor combineert met een tikkie wetenschap is excellent.

Je Kaneel