26.11.04

Na mij de zondvloed

Wanneer iemand zegt 'leef elke dag alsof het je laatste is' dan moet ik als een haas een bakje zoeken om in te spugen. Dat kan namelijk niet, dat weet iedereen, ook de mensen die het roepen. Het zou me wat zijn zeg! Wat zou het druk zijn in de Efteling en op Schiphol! Wat zouden er veel feesten zijn en wat zou iedereen dik zijn van al dat lekkere eten!
Uiteindelijk zouden we die lange rij in de Efteling zat zijn en die kaviaar niet meer kunnen zien. Wat zullen we eenzaam, dik en platzak wachten tot die ene echte laatste dag...

'Na mij de zondvloed' vind ik een veel betere uitspraak. Je verspreidt je lolletjes wat meer over je leven in plaats van alles in een dag te proppen.

Ik heb vandaag besloten
een nieuwe weg te gaan
ik laat vanaf vandaag
geen slagroomsoes meer staan
wanneer ik niet meer lopen wil
dan pak ik snel de bus
en elke jongen die kussen wil
die krijgt van mij gelijk een kus

Als de zon wil schijnen
lig ik languit in de zon
en bedenk ik dat ik rennen wil
loop ik een halve marathon
ook al valt er niets te vieren
ik geef gewoon een feest
en als er wat te lachen valt
dan lach ikzelf het allermeest

Jazzpolitie Ft Moos de vrome

Geen opmerkingen: