12.11.04

Best gelukkig

mn moedertje ging vanavond lotte even naar een vriendin brengen en om het onaangename met het aangename te combineren ging ze daarna even naar haar zus, mijn tante. Toen dacht ik: laat ik mee gaan. Beetje afleiding ken geen kwaad. Dus toen ging ik mee en toen we binnenkwamen hoorden we Valerie boven huilen, ze wilde heus nog niet slapen. Laa mij maar ff zei ik tegen mn tante. Ik deed de deur langzaam open en zei: hallo lief kindje ik ben het. Ze stond recht op in haar bedje en strekte haar armpjes uit en ik tilde haar op en ze lachte en toen was ik best gelukkig. En toen zong ik slaapkindje slaap voor dat arme schaap omdat ik even niks beters te zingen wist en toen zong zij zo'n beetje de laatste woorden van elke zin mee (moos: slaap kindje..., valerie: saaaaaaaaaap, moos: daar buiten loopt een..., valerie: saaaaaaaap). Toen het liedje afgelopen was legde ik haar weer terug in het bedje en deed dat kleine meisje van een jaar en nog wat maanden haar oogjes dicht en krulde zich tevreden op.