25.11.04

Zuinigheid met vleid

Is het jullie wel eens opgevallen? Dat wanneer in een film de hoofdrolspeler dorstig is, echt echt heel dorstig, echt zo onwijs dorstig dat je denkt hoe kan iemand zo dorstig zijn en dan wanneer hij dan heel toevallig toch nog ergens een paar slokken water vindt DAT HIJ DAN de helft niet in zijn mond giet MAAR ER NAAST.
Mij valt dat altijd wel op. En het gaat in elke film, waarin iemand vreselijk dorstig is, weer zo.
Kijk naar Frodo in LOTR3, kijk naar Tom Hanks in Cast Away.
JONGENS HET IS HET ENIGE WATER WAT JULLIE HEBBEN DOE ER NOU ZUINIG MEE! NIE SO GULSUG!
Ik begrijp dat de nood hoog is en je als je dan eenmaal water hebt je het ook zo snel mogelijk naar binnen wilt krijgen, maar persoonlijk zou ik in zo'n situatie uiterst voorzichtig mijn lippen rond het kannetje tuiten en geen druppel verliezen, maar ja wie ben ik om een in zo'n zeldzame situatie terecht te komen.

1 opmerking:

Froukiwi zei

Ja dat valt mij nou ook altijd op. Vreselijk frusterend gewoon. Die rakkers in de film hebben duidelijk geen affiniteit met het begrip zuinigheid.