7.1.07

Zoeken

Elke avond, als ik terug kom van stage, ben ik ongeveer een half uur kwijt met het zoeken naar mijn fiets. Op het station staan namelijk wel 1000 fietsen en ik raak al in de war als ik er alleen maar naar kijk. Hoe vaak ik al niet heb gedacht: ok het is zover nu moet ik voortaan lopen. Heel langzaam en met arendsogen zig zag ik dan door alle rekken heen. Mijn fiets heeft een opvallend wit zadel wat de zoektocht een stukje makkelijker zou moeten maken. Maar het zadel is lek en het regent hier vaak en daarom drappeer ik er vaak een plastic tas om heen, zodat het plots een zeer onopvallende fiets is.
Elke ochtend als ik mijn fiets (haastig) in een rek duw denk ik: ok onthouden hij staat ongeveer daar en daar en er zit een rode tas om het zadel. Dat moet vanavond lukken denk ik dan enthousiast. Maar dan sta ik daar 's avonds weer en dan kijk ik naar al die fietsen en dan denk ik sja. Blanco.
Om mij en alle anderen tegemoet te komen in deze speurtocht heeft iemand bedacht om elk fietsenrek te koppelen aan een letter. Kaneel wees mij daar op, toen ik weer aan het zoeken was en zij met haar fiets aan haar hand stond te wachten. Maar voor deze oplossing bleek ik echt te lui te zijn. Die letter zit namelijk aan het eind van het fietsenrek en op zo'n plek dat je je hoofd er een beetje schuin omhoog voor moet draaien, heel vervelend.
Bij parkeergarages heb je ook vaak van dat soort systemen. Je parkeert je auto in sectie "zonnebloem". Spaansbenauwd krijg ik het dan. Zonnebloem, zonnebloem hoe ga ik dat de hele dag onthouden? Nou heb ik zelf helemaal geen auto of rijbewijs maar ik kan me de situatie heel makkelijk voor de geest halen.
Nu heb ik het ondertussen een beetje opgegeven en denk ik er 's ochtends maar helemaal niet meer bij na. Als ik dan 's avonds tussen al die fietsen loop te stiefelen, de hoop opgeef en hem dan alsnog vindt fiets ik weer heel gelukkig naar huis.

2 opmerkingen:

Annie zei

Toevallig 9via froukiwi)las ik je post over het fietsen zoeken. Ik heb dit ook een tijd gehad. Mijn oplossing is een felgekleurde bel op de fiets. Dan vind je hem zo terug! Succes!

Froukiwi zei

Heel herkenbaar Moos. En blijf schrijven!