2.6.04

Vliegen

Ik heb een pesthekel aan vliegen.
Ten eerste vind ik het irritant dat in het vliegtuig (in tegenstelling tot in de trein of bus waar iedereen het liefst een groene vierzit voor zichzelf heeft) iedereen ineens vreselijk jolig tegen elkaar doet. Deze saamhorigheid en 'gezelligheid' komt voort uit het feit dat je weet dat je voor langere tijd met deze lui zit opgescheept en weleens samen ten onder zou kunnen gaan. Dat schept toch een band.
Elke tocht vrees ik voor m'n leven. Ik leg m'n leven in handen van een man die ik niet ken. Ze noemen zo'n man een piloot. Ik geloof heus wel dat hij het vliegen goed onder de knie heeft, maar toch zou ik het op prijs stellen even zijn koppie te zien. Wanneer ik in de vertrekhal sta te wiebelen op m'n benen loer ik alvast uit het raam naar het vliegtuig. Soms zie je dan een vage schim (je hoopt de piloot) in de cockpit. Arm naar boven, reikend naar wat knopjes en hendeltjes, het vliegtuig in gereedheid brengend. Het liefst zou ik hebben dat de beste man zich even voorstelt als we allemaal zitten. Gewoon vooraan staan en zeggen van ok ik ben de man die het gaat doen of desnoods even een handje bij binnenkomst. Ik zou beslist omdraaien als hij een slap handje zou geven. Geen grotere afknapper dan als een man een slap handje geeft. Laat staan een piloot. Van een piloot verwacht je toch op zn minst een stevige handdruk. Een slap handje in de cockpit, spaar ons vakantiegangers.

3 opmerkingen:

Kaneel zei

Helemaal mee eens Moos. En als ie dan heel knap blijkt te zijn neem je het hem misschien ook minder kwalijk als jullie crashen.

moos zei

Inderdaad kaneel. Als hij erg aantrekkelijk zou zijn zou ik tijdens de crash naar de cockpit rennen en lekker op z'n schoot gaan zitten. Toch nog romantisch ten onder. Je moet er dan immers maar het beste van maken.
Als de piloot een beetje knap zou zijn, maar niet zo knap dat ik hem zou willen kussen, zou ik ook wel instappen, maar niet bij hem op schoot kruipen. Wederom zou ik er dan tijdens de crash het beste van maken en die knappe jongen naast me zoenen. Wat jij?

Kaneel zei

Moge daar geen twijfel over bestaan gekke Moos. Altijd als ik vlieg probeer ik te regelen dat de allerknapste jongen bij mij in de buurt zit. Je weet toch nooit wat er gaat gebeuren? En zijn er nu helemaal geen knappe jongens in het toestel aanwezig dan kies ik degene met het lekkerste lichaam. Op deze manier ben je vlak voor je ondergang altijd verzekerd van een te gek avontuur.