17.9.04

Horoscoop

Vanochtend in de trein las ik de Metro. Alhoewel het nieuws mij vaag bekend voor kwam las ik rustig en zonder enige argwaan de artikelen, brieven en horoscoop. De horoscoop meldde me wat interessants:

Stier
"als u van schrijven houdt
is dit de ideale dag om er
wat mee toen"


Hierop haalde ik pen en papier uit mijn zak (immers, ik hield van schrijven) en zette de punt van de pen op het papier. Ik wachtte. En wachtte, maar er kwam niks. Echt ideaal vond ik de situatie ook niet; de trein schudde, een walkman stond te hard en ik werd uit balans gebracht door een aantrekkelijke reiziger die me van over zijn krantje zat aan te kijken. Hij dacht natuurlijk dat meisje moet een stier zijn, wat spannend, wat zou ze gaan schrijven! Van de jongen keek ik naar de krant in zijn hand. Hee wat grappig dacht ik nog, zijn Metro heeft een andere voorpagina dan de mijne.

Enfin, ik had dus de krant van gister gelezen en daarbij was mijn kans om iets moois te schrijven onder ideale omstandigheden volledig bekeken. Wat mij rest te doen is het in de gaten houden van de rubriek Hartkloppingen in Rails.

Hartkloppingen
Ik, aantrekkelijke reiziger met krant zag jou, meisje, donkere spijkerbroek, zwart shirtje en blauwe ipod op de ochtend van 17 september in de trein naar Amersfoort. Je zat tegenover me, we lachten even naar elkaar en je pakte een krant. Ik zag direct dat je een oud exemplaar te pakken had, maar je leek het niet te merken. Een keer samen een krantje lezen met een croissantje? Reactie op nr 568412

1 opmerking:

Froukiwi zei

Ow Moos, wat Spannunnd! Ik hoop voor je dat hij je terug kan vinden, dan kunnen jullie samen oud nieuws lezen.

Grappig stukje by the way :)