15.9.04

Schakelen

Ik begrijp echt niks van schakelen in een auto. Het is ook zo'n raar ding, zo'n pook. En in onze auto zit er dan zo'n gek zakje (?) omheen, zodat het nog onduidelijker wordt naar welke versnelling je schakelt. Na een paar autolessen zul je het natuurlijk wel doorhebben en er niet meer bij nadenken en bladiebla, maar waarom zou je in godsnaam nog zo moeilijk doen terwijl het automaat al lang bestaat? In Canada hebben alle auto's een automaat. Hoe relaxt! Mannen vinden schakelen stoer heb ik weleens gehoord. Ik neem de proef op de som en vraag mijn vader er naar. Mijn vader slaat op tilt. Hij zegt dat het automaat voor seniele (weer dat woord frouk ;)) bejaarden is uitgevonden en dat zonder schakelen het plezier van het rijden totaal weg is. ,,Je komt er wel achter als je zelf je rijbewijs hebt".
Allemaal goed en aardig, maar ik sluit me aan bij meneer Automaat. Die arme man die dat heeft uitgevonden zal er wel niks van snappen. ,,Gat in de markt", zei hij nog tegen z'n vrouw en samen rekenden ze zich rijk.
Waar het mis is gegaan? Ik weet het wel. De marketingstrategie was slecht. Als er een reclame was gemaakt met een relaxte/stoere 'Marlboro Man' achter het stuur, relaxt cruisend door de Grand Canyon, dan hadden alle mannen ingezien hoe relaxt een automaat is en er niet zo moeilijk over gedaan.

7 opmerkingen:

iDarkDesign zei

ben ik weer! Ja schakelen, ik begreep het ook nooit. Waarom zou je in godsnaam nog willen schakelen als het allemaal zo makkelijk kan! (zo ook het stuur, maar daar ga ik zo zelf over bloggen)

MAAAAARRRRrrrrr..... Ik ben er inmiddels achter dat schakelen ook wel wat heeft. Iets agressiefs.... iets meer controle.... iets, mannelijks misschien?

uiteindelijk vind ik dat je gelijk hebt! weg met de pook!

Kaneel zei

Typisch mannen ja, lekker zelf het heft in de handen hebben. Is belangrijk voor ze, krijgen ze het gevoel dat ze macht hebben, heerlijk voor ze.

moos zei

o zo...

:S

iDarkDesign zei

Gast, anders begin je zelf een blog?!

geen zin in?

lees dan mijn blog! http://www.idarkdesign.blogspot.com

waarom niet alleen het schakelen maar ook het sturen overbodig is!

iDD

Anoniem zei

het heeft allemaal te maken met een bepaalde vorm van penisnijd.

Anoniem zei

pfffff waaarom is die alex zo gefrustreerd aan het praten en betweteren? BAH, stuur hem even gauw naar een psycholoog, hier is iets niet goed.

Anoniem zei

Bedankt voor een interessante blog