7.9.04

Voor de blokfluitfans

(Allemaaaaaaal)

De stoker en de machinist.
De stoker en de machinist,
die hebben de trein, die hebben de trein,
de stoker en de machinist,
die hebben de trein gemist.

Ze dronken samen op de stoep
een kommetje hé, een kommetje hé,
ze dronken samen op de stoep
een kommetje hete soep.

Precies om zeven over elf
daar reed me de trein, daar reed me de trein
precies om zeven over elf
daar reed me de trein vanzelf.

De mensen schreeuwden overluid:
we willen er gauw, we willen er gauw,
de mensen schreeuwden overluid:
we willen er gauw weer uit.

En als de trein niet stil gaat staan
dan rijdt-ie vana, dan rijdt-ie vana,
en als de trein niet stil gaat staan
dan rijdt-ie vanavond nog.

4 opmerkingen:

moos zei

uhm Froukje, Bas, Eva, Ruben, Rianne? Wisten jullie dat er meer coupletten waren dan het simpele 'die hebben de trein gemist'? Heeft juffie van der Molen ons een loer gedraaid?

Froukiwi zei

Juf Loes van der Molen. Nooit te vertrouwen geweest. Ik vond die toonladdertjes in mijn poeziealbum altijd al een beetje achterbaks.

Froukiwi zei

Grr. Ook bij jou site verschijnen mijn comments niet meer in het openbaar. Hoe hard ik ook op de 'publish' knop druk. En dat is buitengewoon vervelend, want wanneer het gesprek over kinderlokkers en juf van der Molen gaat, ben ik er natuurlijk als de kippen bij.

Froukiwi zei

O kijk nu doettie het weer :D