13.9.04

Lentefeest

Als het zomer is heb je zin in de winter en wanneer het winter is verlang je naar de lente. Dat heeft iedereen. De herfst en de winter zijn nog niet eens begonnen of ik verlang al weer vreselijk naar de lente. Dat de schaapjes weer klein zijn en de bomen felgroen. Als dat moment weer daar is geef ik een feest. Ik sleep onze grote houten tafel naar het grasveldje achter ons huis, werp er een wit kleed overheen, zet er kaarsen op en flessen wijn. Dek de tafel met een prachtig servies en kristallen glazen. Ik zorg voor verse appeltaart, zelfgemaakte jam en andere heerlijkheden. Ik zal een groot vreugdevuur maken en zorgen voor muziek. We zouden kunnen dansen in het gras, lachen, praten en pirouetjes draaien.
Trouwe lezers zijn uitgenodigt, de eerste mooie lente-avond van 2005.

5 opmerkingen:

Kaneel zei

Moos ik kom graag, het zou heerlijk zijn. We zouden je appeltaart opsmikkelen tot de laatste kruimel en Olle zou met de lammetjes dollen. 's Avonds zouden we vuur kunnen maken en zou ik 3 akkoorden kunnen tokkelen. Dan zou jij dansen en je rok laten zwieren.

iDarkDesign zei

Dan zal ik me maar op offeren om wat later binnen (buiten) te komen met een flesje frisse rose, en wat fijne uitspraken om die vervelende maar toch o zo fijne stiltes te voorkomen of te creeren.

Froukiwi zei

O ja, en mag ik dan ook komen? Dan kom ik helemaal vanuit het Verre Oosten met de trein, en dan zal ik julie gedag knuffelen. Dan zal ik wijn met jullie drinken en mijn rok laten zwieren als Kaneel drie akkoorden tokkelt, en ik zal zelfgeplukte boterbloemen meenemen voor de gastvrouw.

moos zei

rein jij begrijpt geen fluit van lentefeesten. Op lentefeesten vallen nooit stiltes! Geen nare en geen fijne. Ach je zult het wel merken.

iDarkDesign zei

als het geluid van de stem klaar is waarna het geluid van de gitaar ophoudt. Wanneer iedereen naar de vogels in hun nesten luistert en zicht bedenkt hoe fijn ze het op dat moment hebben, valt er een stilte. Een stilte die uitbarst in gelach en gepraat. Deze stiltes zijn essentieel!